טבח אכזרי בבית הכנסת: 4 מתפללים נרצחו בהר נוף בירושלים • צפו

    חדשות קול חי 11 Comment on טבח אכזרי בבית הכנסת: 4 מתפללים נרצחו בהר נוף בירושלים • צפו
    11:30
    06.05.24
    חדשות קול חי No Comments on פינוי האוכלוסייה מרפיח; חמאס מאיים להפסיק את המשא ומתן | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טבח אכזרי בירושלים. ארבעה מתפללים נרצחו, ושמונה נוספים נפצעו, ארבעה מהם קשה בפיגוע ירי ודקירה הבוקר (שני) בעת שהתפללו את תפילת השחרית בבית כנסת 'קהילת יעקב' ברחוב שמעון אגסי בשכונת הר נוף בירושלים.

    המחבלים חוסלו בתום קרב יריות עם שוטרים שהגיעו לזירה. שניים מהשוטרים נפצעו, אחד מהם באורח אנוש. הפצועים פונו לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק, שם נלחמים על חיי כמה מהם.

    שני המחבלים הם עודאי ורסאן אבו ג'מאל, בני דודים בני 22 ו-27 תושבי ג'בל מוכבר, בעלי תעודת זהות כחולה, השניים נכנסו לבית הכנסת בסמוך לשעה 7:00 בבוקר כשבידיהם אקדחים, גרזנים וסכינים, באמצעותם תקפו את המתפללים.

    דוברת בית החולים 'הדסה עין כרם' מסרה לפני זמן קצר עדכון נוסף על מצב הפצועים: "מהאירוע בהר נוף הגיעו אל מרכז הטראומה בעין כרם ארבעה פצועים. אחד במצב קשה מאוד מאוד, שניים במצב קשה ואחד במצב קל".

    דוברת בית החולים 'שערי צדק' מסרה כי "לבית החולים פונו שני נפגעי ירי. אחד במצב קשה והשני במצב בינוני. פצועים מטופלים בחדר הטראומה".

    שמו של אחד המחבלים שביצע את הטבח הוא סעיד אבו גאמל, תושב גאבל מוכבר שבמזרח ירושלים. כוחות הביטחון  עורכים כעת סריקות ומעצרים בביתו. שמו . לפי מקורות שונים נערך כעת מרדף אחרי מחבל שלישי שהסיע את הרוצחים.

    ראש העיר ירושלים, ניר ברקת הגיב לפיגוע הקשה היום ואמר כי "ירושלים כואבת ומרכינה ראש ביום קשה זה. מתפללים נטבחו בבית תפילה במרכז ירושלים ברצח נורא באכזריותו. לא נעבור על כך לסדר היום".

    "אני קורא לממשלת ישראל ולכוחות הביטחון להקצות את כל הכוחות והמשאבים הדרושים ועיריית ירושלים תסייע להם ככל הניתן. לא ניתן לטרור לנצח ועם כל הקושי של כולנו אני קורא לכולם להמשיך בשגרת חיינו ולגלות ערנות בכל מקום בעיר. אני מבטיח לתושבי ירושלים שנמשיך להילחם במלא העוצמה ונעשה כל שביכולתנו כדי להשיב את השקט לעיר", אמר ברקת.

    אלברט אלבוקעי חובש מארגון החובש הר נוף שהגיע ראשון לזירה מספר: "התפללתי בבית כנסת סמוך בעת שהתקבלה הקריאה במוקד החובש הר נוף. מחוץ לבית הכנסת מצאתי נפגע ראשון פצוע בראש. הודעתי שמדובר באירוע חריג עם נפגעים רבים. בעקבות הדיווח הצטרפו מיד פראמדיקים וחובשים רבים מארגון החובש הר נוף. כוחות משטרה הגיעו לזירה מהר מאוד והחל ירי ולאחר מכן המחבלים נוטרלו. לאחר אישור המשטרה להיכנס לבית הכנסת טיפלנו בנפגעים רבים בדרגות פציעה שונות בהם לצערינו הרוגים".



    11 תגובות

    מיין תגובות
    1. 11

      חייבים לעשות רישיון נשק!
      אם כולנו היינו עם נשק, זה לא היה מסתיים כך!
      וזה עדיף מאשר לחשוב על "מה יגידו? אברך חרדי עם נשק?"
      כן! זה עדיף מאשר שישפך דמו של אברך חרדי!

    2. 9

      הנשק שלנו זה התפילה!!!!!!!
      והאמונה שזה רצון הקב"ה.

    3. 8

      לא יעזור רשיון נשק . כשהקב"ה מחליט זה קורה. וזה יקרה ח"ו אם הוא יחליט גם עם נשק באזור. ה' יקום את דם הנרצחים. ויהרוג את כל הערבים. אמן!!!!

    4. 7

      ראשית, בתגובה לדבריו של המאזין, אני רק רוצה לציין שחייל שיורה בפלסטיני, נענש על כך, והוא נכנס מאותו רגע שבו ירה, למערכת משפטית וביוקרטית סבוכה, שיכולה להמשך מספר שנים לא מבוטל, והוא מגיע למצב אבסורדי בו עליו להילחם עם המדינה אותה הוא משרת, על מנת לצאת מהסבך הזה..
      שנית, על מדינת ישראל לטפל בשורש הבעיה, והיא, גורם ההרתעה!!
      במידה ויש מידע על פיגוע, או שקרה פיגוע- שהצבא יטיל עוצר על מקום מושבם של הערבים, למשך שבוע, כך שהם לא יוצאים לעבודתם, אין סיוע הומניטרי ואין כלום- ומי שיפר את ההוראה הזאת פשוט יירה- אפילו למוות!
      פעמיים שלוש של עוצר, הערבים יבינו שמדינת ישראל באמת! נחושה למגר את הטרור, לא ישתלם להם לבצע את זממם…
      אבל במקביל, על מנת שכוחותינו לא יפגעו מכך, חייבים לשנות את מדיניות הפתיחה באש.
      שנית,

    5. 6

      גמ' כתובות קי"א ב':
      ג' שבועות הללו למה אחת שלא יעלו ישראל בחומה וכו' אמר רבי אלעזר אמר להם הקב"ה לישראל אם אתם מקיימין את השבועה מוטב ואם לאו אני מתיר את בשרכם כצבאות וכאילות השדה

    6. 5

      ל3,ו4
      ברור שאם השם לא ישמור עיר שוא שקד שומר, אבל האם בגלל זה לא נעמיד שומר?
      כנל לגבי נשיאת נשק, במצב המסוכן כעת, זו חובת השתדלות בסיסית! שלא לומר מוצר צריכה בסיסי…

    7. 4

      נשק לא ממש יעזור- כי בבי"כ היום זה היה בהפתעה, הם לא ידעו מזה עד שזה קרה ד' ירחם.

    8. 3

      "אם ד' לא ישמור עיר שוא שקד…"
      היום בבית הכנסת באותו מקום היה מתנדב הצלה/זק"א בעל רשיון לנשק "בדיוק" היום לא הביא איתו את הנשק לתפילה….
      זה רצון ד'
      בשורות טובות

    9. 1

      מות לערבים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!